Mercedes-Benz A45 AMG – najmocniejszy hot-hatch w historii

Wiemy już coraz więcej na temat pierwszego w historii ostrego hatch-backa od Mercedesa – oficjalnie zadebiutuje on na salonie w Genewie na początku Marca.

Jeszce kilka lat temu AMG miało określone zasady budowania samochodów – A45 łamie dwa główne przykazania

Mercedes-Benz A45 AMG bedzię rywalem dla BMW M135i oraz Audi RS3.

Mercedes wyprzedził konkurencje – A45 jest najmocniejszym kompaktem w historii

Wszystko za sprawą nowego turbodoładowanego silnika, budowanego ręcznie przez inżyniera AMG, który notabene jest najmocniejszym rzędowym czterocylindrowym motorem na świecie. Silnik o pojemności dwóch litrów generuje moc przeszło 350 KM oraz 450 niutonometrów momentu obrotowego. Aby uzyskać taka moc inżynierowie z Affalterbach wykorzystali miedzy innymi zaawansowany system bezpośredniego wtrysku paliwa. Przyspieszenie do ”setki” wynosić ma jedynie 4,6 sekundy a prędkość maksymalna zapewne ograniczona będzie do 250 km/h.

mercedes-benz-a45-amg-engine

Żeby samochód idealnie wpisywał się w ramy dowsizingu oraz spełniał wszelkie wymogi ekologiczne samochód wyposażono w Start&Stop oraz system odłączania alternatora. Mercedes A45 AMG ma spalać średnio niespełna 7 litrów benzyny na sto kilometrów generując przy tym 161 g Co2/km.

Jeszcze kilka lat temu nikt by nie uwierzył, że nowy samochód od AMG będzie miał tylko 2-litrowy silnik i turbosprężarkę – obecnie downsizing jest już powszechnym procederem i nawet niemieckie AMG poddało się nowomodnemu procesowi. Swoja droga z racji niewielkiej przestrzenni pod maską oraz przystosowaniu do montowania silników poprzecznie nie byłoby możliwości zainstalowania większej jednostki. Duży silnik z przodu w mały lekkim samochodzie mógłby przyczynić się także znacząco do zjawiska podsterowności. Dlatego wybór AMG można uznać za dobry – samochód dostał lekki aluminiowy silnik, przy czym produkuje on więcej mocy niż większe motory przeciwników jednocześnie utrzymując wartość spalania na rozsądnym poziomie.

z11934115Q,Mercedes-A45-AMG

Drugim filarem nadwornego tunera Mercedesa jest napęd na tylna oś – niestety nowe A45 otrzyma stały napęd na cztery koła 4Matic. Ale skoro konkurencja stosuje takie rozwiązanie (RS3) to może by tak się dostosować? Z pewnością samochód będzie prowadził się bardziej przewidywanie i będzie szybszy. Nikogo nie interesują już wygłupy z wykorzystaniem RWD, nowy Mercedes ma być po prostu najlepszy i to w każdych warunkach.

Mercedes A45 AMG zostanie wyposażony w bardzo wydajne hamulce, usportowiony zawieszenie oraz układ kierowniczy. Dwulitrowy silnik zostanie sprzężony z dwusprzegłową automatyczną skrzynią biegów, a system chłodniczy wykorzystuje technologie z Merca SLS. Inżynierowie z AMG naprawdę postarali się aby ich, bądź co bądź pierwszy prawdziwie ekstremalny samochód kompaktowy, było z miejsca najlepszym.

Mercedes-Benz-A45_AMG_2014_800x600_wallpaper_01

Na pewno jest jednym z najlepiej wyglądających – BMW M135i również dobrze się prezentuje. Z zewnątrz samochód wygląda podobnie do A klasy z pakietem stylistycznym AMG – lecz tutaj wloty powietrza są większe, a nadkola bardziej ”nadmuchane”.

Nowego Mercedesa A45 AMG zobaczymy oficjalnie na Geneva Motor Show.

2 myśli na temat “Mercedes-Benz A45 AMG – najmocniejszy hot-hatch w historii”

  1. Mercedes i AMG z downsizingiem sobie radzą. Silniczki innych producentów zobaczymy za kilka lat po „jakimśtam” przebiegu. Mam wrażenie że to są jednorazówki. No cóż, świat idzie do przodu – może taka kolej rzeczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.